6 februari 2014

Granny square babykleed

Een hele tijd geleden, ergens in november, ben ik begonnen met dit granny square babykleed. Ik zag het op de blog van Ingrid en was meteen verliefd.
Ik heb het kleed gehaakt met Phildar coton 3 met de kleuren: Blanc 0010, Poudre 0062, Pistache 0043 en Citron 0063. 
 
De afmeting van het dekentje is 70x70cm.
 De laatste toeren heb ik gemaakt door telkens een toer met clusters te haken en daarna een toer met telkens 1 vaste op de losse van de vorige toer en daarna 2 losse te haken. De volgende cluster haak je dan op de 2 losse van de vorige toer en zo ga je rond. 
De geschulpte rand heb ik gemaakt door telkens 7 stokjes te haken in een boogje en een vaste in het volgende boogje.

  En dan moet ik er nu nog een bestemming voor vinden.
Fijne dag allemaal! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk dekentje! Vooral de rand vind ik erg mooi! De toekomstige eigenaar wordt hier vast en zeker heel blij van!
    Groetjes, jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPER!!!!
    Mooi gemaakt, ziet er prachtig uit Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.